Købsvilkår

  1. Om Wood on Wall
  • Virksomheden har til huse i Helsingborg. Virksomhedens postadresse er Pinnmogatan 1 25464 Helsingborg.
  • Ønsker du at komme i kontakt med os, kan du sende en e-mail til info@woodonwall.se med en besked og dine kontaktoplysninger, så vender vi hurtigt tilbage.
  1. Bestilling
  • Når du har færdiggjort din bestilling, sendes der en ordrebekræftelse til dig på mail. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, priser, fakturerings- og leveringsadresse.
  • Er der noget, der ikke stemmer i ordrebekræftelsen, skal du snarest muligt kontakte os på e-mail info@woodonwall.se.
  1. Levering
  • Vores normale leveringstid er 1-2 uger.
  • Hvis der opstår forsinkelser i leveringen (uden at vi har givet besked om længere leveringstid) skal du kontakte os på e-mailadressen: info@woodonwall.se.
  1. Priser
  • Alle priser i butikken angives i SEK, og alle priser er inkl. 25 % moms.
  • Vi tager forbehold for ændrede priser som følge af prisstigninger hos leverandører, trykfejl i prislisten samt fejl i priserne pga. forkerte oplysninger og forbeholder os retten til at justere prisen.
  1. Fortrydelsesret
  • Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde en lovbestemt fortrydelsesret på 14 dage, som gælder fra det øjeblik, du har taget imod en vare, du har bestilt.

    5.1 Ved udnyttelse af din fortrydelsesret:
  • Du skal give besked om, at du fortryder. Beskeden skal sendes til os på info@woodonwall.se. I meddelelsen skal dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer samt hvilke varer, returneringen gælder for, fremgå klart og tydeligt.
  • Du bør med det samme og senest inden for de lovbestemte 14 dage efter fortrydelsesbeskeden returnere produkterne til os.
  • Du er ansvarlig for returfragten, leveringen og standen af produkterne ved returneringen, og produkterne bør derfor sendes ordentligt indpakkede og i deres oprindelige emballage.
  • Vi forbeholder os retten til at fratrække omkostningerne til returfragten fra tilbagebetalingsbeløbet samt et beløb, der modsvarer et eventuelt værditab i forhold til varens oprindelige værdi i tilfælde af brugte eller beskadigede produkter. 

    5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke ved:
  • De akustikpaneler, som kan bestilles i forskellige farver, fremstilles på bestilling og klassificeres derfor som et specialprodukt. De er derfor ikke omfattet af fortrydelsesretten.
  • Specialfremstillede produkter, der er skræddersyet specielt til dig eller har et tydeligt personligt præg efter dine ønsker.
  • Tjenester, som er udført, og hvor du udtrykkeligt har givet dit samtykke til, at tjenesten påbegyndtes uden fortrydelsesret.
    Læs mere om den lovbestemte fortrydelsesret her.
  1. Reklamation og klager:
  • Vi besigtiger alle akustikpaneler, inden de sendes til dig. Hvis produkterne alligevel er beskadigede eller forkerte, når de ankommer, tager vi dem tilbage i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslov og udbedrer fejlen omkostningsfrit.
  • Du skal altid kontakte os for at få en godkendelse, inden du returnerer en defekt vare.
  • Klagen skal sendes umiddelbart efter, defekten er opdaget.
  • Der kan forekomme nuanceforskelle på akustikpanelerne og afslutningslisterne, som er helt normale, da træ er et naturmateriale.  

  • Afstanden mellem ribberne har en fejltolerance på +- 1 mm, uden at produktet kan anses for at være fejlagtigt fremstillet. 

  • 6.1 Hvordan skal du reagere ved defekte produkter?

  • Eventuelle skader skal altid anmeldes til info@woodonwall.se med angivelse af dit navn, din adresse, din e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.
  • Hvis vi ikke kan give dig en erstatning med et lignende produkt, refunderer vi det defekte produkt i overensstemmelse med den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi står for returfragten ved godkendte reklamationer.
  • Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er fejlbehæftet i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Ved reklamationer følger vi retningslinjerne fra "Allmänna Reklamationsnämnden" (det svenske forbrugerklagenævn). Se arn.se.
  1. Ansvarsbegrænsning
  • Vi tager ikke ansvar for indirekte skader, der kan opstå pga. produktet.
  • Vi tager ikke ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder, der ligger uden for virksomhedens kontrol (force majeure). Disse omstændigheder kan f.eks. være arbejdskonflikter, ildebrande, krig, myndighedsbeslutninger, formindsket eller udebleven leverance fra en leverandør.
  • Desuden tager vi ikke ansvaret for eventuelle forandringer på produkter eller produkegenskaber, som ændres af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.
  1. Produktinformation
  • Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på denne hjemmeside samt slutsalg af produkter. Vi garanterer ikke for, at billederne reflekterer produkternes præcise udseende, da der kan forekomme visse farveforskelle pga. skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi forsøger altid på bedste vis at vise produkterne så korrekt som muligt.
  • Der kan forekomme nuanceforskelle på akustikpanelerne og afslutningslisterne, som er helt normale, da træ er et naturmateriale.
  • Afstanden mellem ribberne har en fejltolerance på +- 1 mm, uden at produktet kan anses for at være fejlagtigt fremstillet. 
  1. Information om cookies
  • I henhold til loven om elektronisk information skal besøgende på en hjemmeside af hensyn til privatlivets fred have besked om, at der bruges cookies. Informationen i cookien kan bruges til at følge en brugers browsingadfærd. En cookie er en lille tekstfil, som hjemmesiden, du besøger, anmoder om at få lov til at gemme på din computer, så man kan få adgang til forskellige funktioner. Du kan konfigurere din browser, så den automatisk afviser brugen af cookies. Du finder flere oplysninger på Post- og telestyrelsens hjemmeside.
  1. Persondata
  • Ved at handle hos Wood on Wall accepterer du vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine persondata. Vi værner om dit privatliv og indsamler ikke flere oplysninger end dem, der er nødvendige for at behandle din bestilling. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til tredjepart uden retlig grund.
  • Wood on Wall er ansvarlige for behandlingen af de persondata, du har oplyst til os som kunde. Dine persondata behandles af os, for at vi kan håndtere din bestilling og tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov, hvis du har ønsket at modtage vores nyhedsbrev eller kampagnetilbud.
  • Nedenstående oplysninger er en sammenfatning af, hvordan vi i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen (GDPR) gemmer og behandler dine data.
  • 10.1 Hvad er persondata?
    Persondata er alle de oplysninger, som direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.
  • 10.2 Hvilke oplysninger gemmer vi?
    For at kunne håndtere din bestilling samt svare på spørgsmål i relation til din ordre (kundeservice) gemmer vi dit for- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købshistorik.
  • Dine oplysninger gemmes, så længe vi har en retlig grund til at behandle dem, f.eks. til at opfylde vores indgåede aftale eller for at efterleve en juridisk forpligtelse i forbindelse med eksempelvis bogføringsloven.
  • 10.3 Retlig grund
    I forbindelse med et køb behandles dine persondata for at opfylde vores aftale med dig.
    Markedføring, kampagner og lignende udsendelser sker efter samtykke er indhentet fra dig.
  • 10.4 Hvilke oplysninger deles og med hvilket formål?
    10.4.1 Betalingsleverandør
  • Ved købets gennemførelse deles informationer med vores betalingsleverandør. Vi gemmer fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Vælger du at betale pr. faktura, gemmes dit personnummer også hos betalingsleverandøren. Oplysningerne gemmes for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod bedrageri.
    De betalingsleverandører (betalingstjenester), vi benytter, er: Swish, Klarna, Visa og Mastercard.
  • 10.4.2 Fragtfirmaer
    For at kunne levere dine bestillinger og opfylde vores aftale er vi nødt til at dele visse oplysninger med fragtfirmaet. De oplysninger, vi deler med fragtfirmaet, er fornavn, efternavn samt adresseoplysninger til leveringen. E-mailadresse og/eller mobilnummer kan også deles med fragtfirmaet mhp. underrettelse.
    De fragtfirmaer, vi samarbejder med, er: DHL og Bring.
  • 10.4.3 Nyhedsbrev
    Har du valgt at abonnere på vores nyhedbrev, deler vi dit fornavn, efternavn og e-mailadresse med vores leverandør af nyhedsbreve. Det gør vi for at kunne holde dig opdateret med oplysninger og tilbud i markedsføringsøjemed.
    Vi bruger det til at udsende nyhedsbreve.
  • 10.5 Ret til adgang
    Du har ret til at få en udskrift af alle de oplysninger vi har om dig. Udskriften leveres elektronisk i et læsbart format.
  • 10.6 Ret til at rette
    Du har ret til at bede os om at opdatere fejlagtige oplysninger eller udfylde manglende informationer.
  • 10.7 Retten til at blive glemt
    Du kan når som helst bede om, at oplysningerne om dig slettes. Der findes få undtagelser fra retten til sletning, eksempelvis hvis oplysningerne skal beholdes, for at vi kan opfylde en retlig forpligtelse (eksempelvis i henhold til bogføringsloven).
  • 10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
    Wood on Wall er ansvarlig for opbevaring og behandling af persondata i webbutikken og sørge for, at reglerne overholdes.
  • 10.9 Sådan beskytter vi dine persondata
    Vi benytter os af industristandarder såsom SSL og TLS og envejs-hashingalgoritmer for at opbevare, behandle og sende følsomme oplysninger såsom persondata og adgangskoder på en sikker måde.
    Vi benytter en svensk platform, Quickbutik, som drives af Quickbutik AB, der ligger i Helsingborg.
  1. Ændringer til de almindelige vilkår
  • Vi forbeholder os retten til når som helst at foretage ændringer i vilkårene. Ændringer af vilkårene bliver offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår anses for at være accepteret i forbindelse med en ordre eller et besøg på hjemmesiden.
  1. Tvister og lovvalg
  • I tilfælde af, at en tvist ikke kan løses mellem virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til det svenske forbrugerklagenævn, Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Bor du i et andet EU-land end Sverige, kan du klage online via EU-kommissionens platform til mægling i tvister. Se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Ved en eventuel tvist følger vi afgørelsen fra det svenske forbrugerklagenævn (ARN) eller et tilsvarende tvistløsningsorgan.
  • Tvister angående fortolkningen eller anvendelsen af disse almene vilkår skal tolkes i overensstemmelse med svensk ret og lovgivning.